Tu cand ti-ai verificat ultima oara placutele de frana?

0 Shares
0
0
0

Sistemul de franare este esential pentru siguranta noastra in trafic, acesta fiind si una dintre cauzele celor mai grave accidente intalnite pe soselele noastre. Tamburi, saboti, placute frana, toate acestea fac parte dintr-un angrenaj complex, pe care, daca nu il verifici macar o data pe an, risti sa ai parte de surprize neplacute in trafic.

Unele dintre componentele cele mai uzuale si mai usor de verificat sunt placutele de frana. Practic, acestea au devenit astazi niste simple consumabile, fiind ieftine, dar si cu un ritm rapid de degradare. Iar daca in certificatul de garantie sunt specifi ati un numar de kilometri pana la care se face urmatorul schimb de placute frana, in realitate, un set de placute va tine mult mai putin, dupa cum vom vedea si in cele ce urmeaza.

Cum actioneaza placutele de frana?

Inainte de toate, ar trebui sa cunoastem putin mecanismul care sta la baza functionarii placutelor de frana pe o masina. Intrucat majoritatea autoturismelor din ziua de astazi folosesc sistem de franare pe disc, acestea folosesc la randul lor si placute frana. Acestea actioneaza pe disc, producand o frecare puternica, ceea ce conduce la franarea si incetinirea masinii.

Daca la modelele mai vechi sistemul era bazat pe tamburi si etriere, astazi, majoritatea masinilor folosesc sistem de franare pe disc. Se considera ca acesta este mai simplu si totodata mai eficient, fiind si mai usor de intretinut. De cate ori nu ati simtit ca mergeti cu roata infranata, din cauza unui tambur care a sabot ramas blocat pe roata?

Acest lucru este aproape inerent in perioada iernii, mai ales daca masina dumneavoastra este una care sta mai mult in parcare decat este plimbata prin oras.

Aceasta este boala masinilor foarte putin folosite, spun mecanicii, care recomanda pornirea masinii cel putin o data pe zi si miscarea lor de pe loc. Acest lucru previne uzura accentuata si blocarea diferitor componente, dupa cum am vazut ca se intampla cu tamburii, sabotii si setul de placute frana.

Cat priveste gradul de uzura, acesta se verifica foarte usor. Aceasta in conditiile in care trebuie sa stim ca un set de placute frana vine din fabrica cu o grosime de aproximativ 12 mm fiecare. In timp, placutele se uzeaza din cauza franarii, iar limita minima a placutelor este de aproximativ 6 mm.

Din acest punct, va trebui sa va ganditi la schimbarea placutelor de frana. Desigur, se mai intalnesc si placute frana cu grosimea de 3-4 mm, insa acestea se pot considera la limita sigurantei tale in autoturism.

0 Shares
You May Also Like
Ce este ITP-ul si de ce se face?

AutoCe este ITP-ul si de ce se face?

Pentru a prelungi durata de viata a masinii  este extrem de recomandat sa efectuati o revizie generala.  Pentru…
Unde iti poti vinde masina?

AutoUnde iti poti vinde masina?

Atunci cand detii deja un autoturism, insa care nu mai face fata tuturor cerintelor tale, te gandesti sa…