Motorul este inima vehiculului dumneavoastră, oferindu-i puterea necesară pentru a funcționa corect, iar când motorul este deteriorat, performanța vehiculului va fi afectată semnificativ. Puteți economisi timp și bani prin diagnosticarea rapidă a problemelor cu motorul înainte ca acestea să provoace daune suplimentare vehiculului dumneavoastră.
Martorul Check Engine aprins
Martorii de avertizare de pe tabloul de bord sunt metoda vehiculului de a vă alerta cu privire la orice probleme detectate de sistemul de diagnosticare la bord. Dacă ledul de verificare a motorului se aprinde, nu ar trebui să îl ignorați, deoarece ignorarea problemei ar putea cauza deteriorarea suplimentară a motorului (și a altor componente) în timp.
Există numeroase cauze potențiale pentru ca o lumină de verificare a motorului să se aprindă. Cauzele obișnuite ale unei lumini aprinse a motorului de verificare includ:
- Termostatul trebuie înlocuit
- Este necesară înlocuirea senzorului de masă-debit de aer
- Convertorul catalitic este deteriorat și este necesară înlocuirea sa
- Bujiile sunt uzate sau deteriorate
- Bușonul de combustibil nu este asigurat suficient (o problemă foarte comună, ușor de rezolvat)
Sunete ciudate
Un zgomot venit de sub capotă este un indicator clasic al unui motor defect. Acest zgomot poate fi rezultatul deteriorării componentelor mecanice ale motorului. Dacă auziți orice tip de sunet, ar trebui să vă duceți imediat vehiculul la un mecanic pentru a preveni deteriorarea ulterioară. Această problemă, dacă este ignorată, ar putea duce la o defecțiune care poate chiar să vă lase pe marginea drumului.
Motorul funcționează neregulat
În timp ce conduceți, acordați atenție sunetului pe care îl scoate motorul. Este consistent? Pe măsură ce turațiile motorului cresc, un motor care se luptă va tremura frecvent sau va pierde puterea. Poate fi necesar să înlocuiți bujiile, să testați sau să înlocuiți bobinele de aprindere, să verificați presiunea combustibilului, să curățați debitmetrul de aer sau să efectuați o reglare a motorului.
Petele de ulei
Dacă observați pete de ulei sub mașină acest lucru se datorează probabil unei scurgeri de la motor. Pe măsură ce nivelul uleiului din motor scade, frecarea va crește, rezultând uzarea sa. Acest lucru poate cauza deteriorarea componentelor motorului în timp, motiv pentru care vă sfătuim să etanșați scurgerile motorului cât mai repede posibil.
Fum
Există mai multe cauze potențiale pentru deteriorarea sistemului de evacuare. Culoarea fumului poate oferi o perspectivă asupra naturii problemei.
Dacă fumul este negru, motorul are o ardere incompletă, ceea ce duce la un consum excesiv de combustibil. Acest lucru ar putea fi rezultatul injectoarelor defecte, dar nu numai:
- Senzorii nu funcționează corect
- Un filtru de aer defect
- O conductă de retur de combustibil înfundată
- Deteriorarea mecanică a motorului
Fumul gri poate indica o varietate de afecțiuni, ceea ce face diagnosticul dificil. Printre posibilități se numără:
- Complicații ale fluidului de transmisie
- Consum excesiv de ulei
Dacă motorul tău emite fum albastru închis, înseamnă că arde ulei. Acest lucru este cauzat de scurgerile de ulei în camera de ardere a motorului ca urmare a:
- Uzării segmentelor de piston.
- Garnituri de supape deteriorate.
- Componente suplimentare ale motorului uzate sau deteriorate
În orice situație este important să colaborați cu un service de încredere pe care să vă puteți baza în orice context. De exemplu, cei de la Autonik se ocupă inclusiv cu recondiționări turbine Cluj pentru ca orice șofer să poată circula cu mașina așa cum se cuvine.