Ce este turbocompresorul si cum functioneaza acesta?

Share Button

Ce este turbocompresorul si cum functioneaza acesta?Se stie faptul ca un autoturism este pentru fiecare adult o necesitate, dat fiind faptul ca acesta poate fi folosit pentru deplasarea in interes personal sau profesional oriunde si oricand, fara a mai depinde de tot felul de alte solutii cum ar fi transportul in comun, taxi, sau ajutorul cunoscutilor care au masina si permis de conducere.

Cei care urmeaza sa isi cumpere un autoturism, cel mai probabil vor opta pentru o masina cu motor turbo, dat fiind faptul ca se discuta destul de mult despre avantajele masinilor turbo, insa nu multi sunt constienti de costurile necesare pentru reparatia turbo sau pentru achizitionarea de turbosuflante Cluj second.

Pana atunci insa, haideti sa discutam despre turbo, vom vedea ce este turbocompresorul dar si ce avantaje mari au masinile turbo, dar si eventualele dezavantaje. Daca aveti de gand sa va cumparati o masina cu motor turbo, cu siguranta merita sa cititi acest articol pana la final, si va promitem ca informatiile pe care le veti descoperi, sunt foarte utile.

Turbocompresor – cum functioneaza

Turbocompresorul este rezervat in cea mai mare parte celor „mari”: BMW, Mercedes sau Audi isi echipeaza deseori autoturismele de inalta performanta cu el pentru a obtine o crestere a performantei, cu un consum de combustibil redus. Cum functioneaza?

Turbocompresorul este incorporat in motoarele cu piston

Turbocompresorul este format dintr-o turbina cu gaz de esapament, care este responsabila de actionarea compresorului. Compresorul mareste debitul de aer. Drept urmare, pistonul nu trebuie sa faca atatea aspiratii, iar motorul are o putere mai mare.

Turbocompresorul are nevoie de energie pentru munca sa, energie pe care o extrage din presiunea ramasa a gazelor de esapament. Este incarcat de presiunea dinamica sau de energia cinetica a gazelor de esapament. In plus, un sistem de racire a aerului de incarcare este instalat in sistem. Acest lucru face ca presiunea de crestere sa creasca fara a creste temperatura din cilindrul motorului.

Doua incarcatoare functioneaza in paralel in bi-turbo. Ambele turbocompresoare sunt mai mici decat atunci cand se utilizeaza un singur incarcator. Ele sunt absolut identice in constructie si sunt denumite twin turbo in engleza. In consecinta, doi cilindri sunt actionati. Sistemul poate functiona mai eficient si, in calitate de sofer, nu trebuie sa accelerati la fel de mult.

Bi-turbocompresorul secvential este o forma speciala. Incarcarea nu este efectuata permanent de ambele incarcatoare. Sistemul porneste cel de-al doilea incarcator atunci cand apare nevoia de exemplu, deoarece iesirea trebuie marita.

Componenta are avantaje si dezavantaje

Turbocompresorul este utilizat in principal in motoare mari si puternice. Indiferent daca este vorba de motorina sau benzina – ambele pot avea turbocompresorul instalat. Beneficiile depasesc dezavantajele, mai ales atunci cand te uiti la motoarele moderne.

Spre deosebire de motorul aspirat natural, motorul turbo-incarcat poate elibera mult mai multe rezerve. In acelasi timp, motorul turbo necesita mai putin combustibil. Economiile pot fi de pana la 40%. Din acest motiv, producatorii instaleaza turbocompresoare in aproape toate motoarele moderne.

Valorile emisiilor sunt mai ecologice decat la motoarele cu aspirare naturala. Vehiculele indeplinesc standarde mai inalte. Acest lucru are ca rezultat economii in impozitul pe vehicule. Cuplul este mai mare si, in acelasi timp, motoarele au un design mai usor. Acest lucru avantajeaza comportamentul la franare si la accelerare.

Dezavantajele motorului sunt temperatura ridicata de functionare. In plus, masinile turbo sunt mai sensibile la problemele legate de alimentarea cu ulei si contaminarea din sistemul complex de evacuare.

Acestea sunt in mare parte, informatii de baza pe care este foarte important sa le aveti la cunostinta in ceea ce priveste masinile care au motoare turbo, indiferent ca este vorba despre motoare pe benzina sau pe motorina.




Webmaster, pasionat de internet si computere. Scriu pe tutit.ro totul despre it, computere, tehnologie, retele. Zilnic postez tutoriale, informatii si pareri personale legate de internetul si tehnologia din zilele noastre.

Advertisement

No comments.

Leave a Reply