Cum schimba inteligenta artificiala viitorul marketingului?

0 Shares
0
0
0

Cum schimba inteligenta artificiala viitorul marketingului?Inteligenta artificiala in marketing reprezinta un instrument fundamental de sprijinire a managerilor in rezolvarea majoritatii problemelor cu care se confrunta, precum dificultatea de a extrage informatii utile din datele disponibile, satisfacerea asteptarilor de calitate inalta a clientilor, imbunatatirea acestora, incredere in marca, si asa mai departe.

Analiza in timp real a unor cantitati mari de date este esentiala pentru a intelege nevoile si asteptarile clientilor, permitand astfel imbunatatirea asistentei pentru clienti, experienta utilizatorului si serviciile de asistenta.

Cateva exemple de inteligenta artificiala in marketing

Analiza deep learning a sunetului din conversatiile cu clientii va permite sa evaluati, din tonul vocii lor, daca exista un raspuns negativ si sa ii redirectionati automat catre operatori capabili sa gestioneze mai bine conversatia.

In diferite domenii de marketing si vanzari, solutiile bazate pe inteligenta artificiala, combinand caracteristicile clientilor (varsta, sexul, ocupatia, nivelul cultural etc) si datele tranzactiilor anterioare, pot genera recomandari/servicii personalizate de produse.

Recomandarile personalizate privind urmatorul produs de cumparat, adresate clientilor individuali, metode pe care firme mari precum Amazon si Netflix le folosesc deja cu succes, pot duce la cresteri semnificative ale vanzarilor.

Iata cateva dintre principalele aplicatii ale inteligentei artificiale in marketing:

  • Inteligenta artificiala in marketingul analitic

Inteligenta artificiala ii ajuta pe marketeri sa inteleaga mai bine rezultatele campaniei si problemele clientilor, astfel incat sa poata afla mai multe despre acestia si sa-i implice intr-un mod mai eficient. Cunostintele mai profunde fac, de asemenea, posibila luarea unor decizii de marketing mai inteligente;

  • Inteligenta artificiala in marketing pentru a imbunatati experienta clientilor

Datorita inteligentei artificiale, este posibila cuantificarea si vizualizarea calatoriei clientilor in timp, intre diferite canale si intre diverse dispozitive. Cunoasterea unde se afla clientul in calatoria lui si aflarea modului in care activitatea pe un canal afecteaza performanta pe altul, ii ajuta pe marketeri sa replice cele mai eficiente cai si sa le elimine pe cele problematice;

  • Inteligenta artificiala in marketing ajuta la personalizare

Clientul solicita din ce in ce mai mult propuneri si itinerarii personalizate. Managerii de marketing trebuie, prin urmare, sa ofere clientilor aceste lucruri, incepand cu cunoasterea datelor, pentru a imbunatati procesul decizional. Inteligenta artificiala ii poate ajuta sa personalizeze marketingul digital prin valorificarea tuturor oportunitatilor de implicare a clientilor in timp real;

  • Inteligenta artificiala in marketing pentru a sprijini mobilul

Dispozitivele mobile devin instrumentele principale pentru clientii din cadrul companiilor. Prin urmare, marketingul trebuie sa le considere o poarta fundamentala catre brand. Pentru a face acest lucru, poate folosi mesageria in aplicatie si marketingul bazat pe locatie, cu sprijinul inteligentei artificiale, pentru a furniza continut personalizat;

  • Inteligenta artificiala in marketing pentru optimizarea publicitatii

Cheltuielile de publicitate pot fi optimizate prin transmiterea celui mai potrivit mesaj fiecarui client si folosind o oferta multimedia automata bazata pe inteligenta artificiala. Prin centralizarea informatiilor media, pot fi facute masuratori in timp real pentru a face corectii si a creste conversiile.

Datorita inteligentei artificiale, marketingul poate identifica potentiali cumparatori, altfel necunoscuti, si poate trimite propunerile cele mai interesante pentru acestia, folosind mesajul potrivit, prin cel mai potrivit canal.

0 Shares
You May Also Like