Te-ai auzit spunând în ultima vreme – „Am atâtea vizualizări pe pagină, dar foarte puține vânzări.” S-ar putea să ai o mulțime de potențiali clienți care îți descoperă marca, dar problema ta ar putea să nu fie numărul de vizualizări asupra produselor – caută oamenii potriviți.
Este normal să îți dorești ca potențialii clienți care caută produse pe care tu le comercializezi să te descopere, dar dacă faci mișcări greșite de marketing, s-ar putea să se întâmple exact opusul: o grămadă de oameni nemulțumiți care plecă de pe site-ul tău. Când vine vorba de găsirea clientului potrivit, cheia este calitatea în raport cu cantitatea (deși cantitatea crescută nu este mereu un lucru rău).
Te voi îndruma să îți dezvolți o mentalitatea corectă, care te va ajuta să aduci clienții de care ai nevoie pentru afacerea ta.
Descoperă-ți și înțelege-ți propria afacere
Fiecare efort de marketing care pare a fi promițător începe cu o călătorie de autocunoaștere și evaluare. Dacă tu și echipa ta nu aveți o viziune și înțelegere clare despre ceea ce este afacerea de fapt (nu ceea ce ai vrea să fie), nu o puteți face să devină entitatea pe care o visezi. Procesul nu trebuie să fie dur, totul se face pas cu pas, astfel poți observa beneficiile treptat. Iată 3 componente importante pentru a genera o mai bună înțelegere a business-ului tău.
Înțelege-ți publicul pe care ți-l dorești
Ce fel de public vrei? „Clienți cu venituri disponibile” este o formulare prea vagă. Aceasta nu este o întrebare inutilă, de fapt, ar putea fi o introspecție care te poate determina să găsești exact ceea ce-ți dorești cu adevărat. Trebuie doar să te gândești la tipul de oameni pentru care produsele tale îndeplinesc o nevoie, în general. De asemenea, cercetează cumpărătorii pentru a determina ce tipuri particulare de clienți cumpără produsele tale.
Experiența clientului în magazinul tău online reprezintă o prioritate majoră, dacă îți dorești să ai clienți mulțumiți. Potrivit unui studiu Walker, până la sfârșitul anului 2020, experiența unică a clienților va depăși prețul și chiar produsul ca diferențiator cheie între mărci.
Descoperă concurența
Înțelegerea publicului ideal (și a propriilor clienți) te va conduce în mod firesc către concurenți. Acesta este un pas important. Dacă înțelegi cu cine concurezi, îți permite să cunoști potențialele nevoi nesatisfăcute ale clienților, pe care concurenții le-ar putea trece neobservate, iar apoi poți răspunde cu produse și marketing de calitate care să satisfacă clientul, astfel câștigându-l. Utilizarea unor instrumente precum PriceVent pentru a vă face o idee despre ceea ce fac concurenții tăi, este soluția ideal pentru a desăvârși această acțiune. Accesând pricevent.com, poți observa de cât de mult criterii de analiză a concurenței dispune acest soft și chiar poți obține o perioada gratuită de testare ca să te convingi de utilitatea lui.
Cunoaște-te
După ce le-ai făcut pe primele două, trebuie să te uiți bine la produsele și serviciile tale. Ce face de fapt produsul tău pentru clienți.? Promiți ceva pe care produsul nu îl îndeplinește, care te împiedică să dai de clientul ideal? Dacă da, soluția este simplă – faci modificări, astfel încât să nu le mai oferi clienților motive de îndoială.
Țintește spre clienții potriviți
Nu totul este pentru toată lumea! Poate fi greu să accepți acest fapt când vine vorba de afacerea ta, dar este adevărul. Unii clienți pur și simplu nu caută produsul tău și ce oferă acesta. Cu toate acestea, pe Google se realizează în jur de 5,6 miliarde de căutări pe zi, la nivel global, deci există mai mult decât suficienți oameni care caută și au nevoie de produse precum cele pe care le comercializezi tu.
Nu-ți fie frică să fii om!
Acesta este mai mult un sfat filosofic. Oamenii nu selectează doar un produs sau o companie din care să cumpere în funcție de nevoia lor de consum. Este mult mai probabil să achiziționeze ceva care vine de la un vânzător cu care se conectează și într-un fel sau altul poate interacționa, chiar și online. Când cineva caută pantofi, caută pantofi care exprimă ceva ce simt despre ei înșiși. Deci, atunci când vine vorba de crearea unei strategii de conținut sau a unui plan pentru afacerea ta în domeniul comerțului electronic, amintește-ți că umanitatea pe care o expui poate fi la fel de importantă ca prețul pe care îl atașezi articolului.
“Obișnuiam să folosesc afacerile pentru a face bani. Dar am înțeles că afacerile sunt unelte. Le poți folosi pentru a sprijini ideile în care crezi.” – Po Bronson