Ce este si cum functioneaza turbina masinii?

Share Button

Ce este si cum functioneaza turbina masinii?Una dintre necesitatile oamenilor in aceasta perioada, este masina personala. Probabil veti considera ca masina este mai degraba un lux, din moment ce va puteti deplasa cu mijloacele de transport in comun, insa cu siguranta lucrurile sunt total diferite.

Cand sunteti proprietarul unui autoturism, aveti posibilitatea de a va deplasa oricand si oriunde doriti, fara sa fie necesar sa asteptati dupa cineva. Pur si simplu, tot ce aveti de facut este sa va urcati in masina si sa mergeti acolo unde aveti treaba.

Daca aveti nevoie sa va cumparati o masina in viitorul apropiat, trebuie sa cunoasteti unele detalii importante, mai ales in cazul in care intentionati sa alegeti un motor diesel. Ramaneti alaturi de noi pana la final, pentru ca veti putea citi lucruri interesante.

Ei bine, la fel cum parintii si chiar bunicii unora dintre noi cunosteau modelele Dacia pe care le detineau, pana la ultimul surub, asa trebuie sa cunoastem cu totii acum, care sunt piesele cele mai importante ale unui motor, pentru un autoturism modern.

Daca intentionati sa alegeti o masina diesel, trebuie sa stiti ca masinile diesel din zilele noastre sunt dotate cu turbina. Pentru a proteja mediul inconjurator, producatorii de autoturisme au ales sa echipeze autoturismele cu aceasta caracteristica (chiar si cele mai noi masini pe benzina au acum turbo).

O masina care are turbo, are o capacitate cilindrica mai mica, ceea ce inseamna ca va avea si un consum mai mic de carburant.  In ceea ce priveste turbina, aceasta exista inca din anii 1900, de la motorul cu combustie interna, iar turbina era folosita pentru supraalimentare (inductia fortata a aerului in admisie).

Turbocompresorul care este inventia din anul 1905 a unui elvetian, a inceput sa fie montat pe avioane, locomotive, vapoare, etc., pentru ca mai apoi sa devina viitorul motoarelor diesel.

In clipa de fata, toti producatorii auto folosesc motoarele turbo, care protejeaza asadar mediul inconjurator datorita consumului redus de carburant.

Cum se face si cum functioneaa o turbina

In cazul in care aducem in discutie turbinele moderne, acestea sunt realizate dintr-un ax, care are doua roti turbionare la ambele capete. Acestea sunt introduse intr-o carcasa care are forma unui melc, iar rolul lor este de concudere a gazelor de evacuare si a aerului de admisie.

Turbina este o componenta care este conectata printr-o flansa la galeria de evacuare a motorului, pe unde trec gazele rezultate in procesul de ardere. Acestea invart o roata turbionara, iar apoi ies catre traseul de esapament.

In ceea ce priveste rotile turbionare, acestea sunt conectate printr-un ax ce invarte niste rulmenti. In momentul in care una dintre rotile turbionare  este angrenata de catre gazele de evacuare, cea de-a doua roata turbionara este rotita in mod gratuit. Aceasta din urma are rolul de compresie, si tot ea este cea care atrage aerul din atmosfera in melc. Acest aer este comprimat si dus sub presiune intr-un intercooler, in galeria de admisie a motorului. De aici, acest aer va patrunde mai apoi in camera de ardere.

Mai simpl spus, gazele ce ies din motor, invart turbima, iar energia termica este convertita in energie cinetica.

De ce se strica turbina?

La fel ca orice alta piesa a masinii, si turbina se poate defecta mai repede sau mai tarziu. Exista mai multe cauze datorita careia aceasta se poate defecta.

In primul rand, dupa cum stim cu totii, atunci cand mai multe piese sunt in miscare, sansele de a aparea o defectiune cresc. Datorita vitezei mari de rotatie, axul central care are rolul de angrenare a rotilor turbionare, mai devreme sau mai tarziu cedeaza.

Este posibil de-asemenea sa cedeze la un anumit moment dat si valvele Wastegate. Acestea au rolul de a regla presiunea gazelor de evacuare de exemplu.

Cum se procedeaza cand se strica turbina?

Vestile cu siguranta nu sunt bune atunci cand se strica o piesa a unui autoturism, insa cand este vorba despre turbina, lucrurile sunt si mai neplacute. Prima solutie, consta in demontarea turbinei, dupa care aceasta poate fi dusa intr-un atelier in care se reconditioneaza astfel de piese.

Cei care opteaza pentru reconditioanarea piesei, au toate sansele sa cheltuiasca mai putini bani, decat cei care se afla in aceiasi situatie si cauta turbosuflante 2020. Exista si persoane care au mare nevoie de masina, si nu sunt dispuse sa astepte pana cand le este reconditionata turbina (mai ales daca au de asteptat mai multe zile), asa ca isi indreapta atentia spre turbosuflante second hand.

Indiferent insa ca vine vorba despre reparatii turbosuflante sau achizitionarea de turbosuflante second hand, o astfel de defectiune a masinii poate provoca o gaura in buget. Cu cat masina este mai noua si are o valoare de piata mai mare, cu siguranta cu atat va fi mai scump de reparat turbosuflanta defecta, sau cu atat va fi mai scumpa si turbosuflanta second hand.




Webmaster, pasionat de internet si computere. Scriu pe tutit.ro totul despre it, computere, tehnologie, retele. Zilnic postez tutoriale, informatii si pareri personale legate de internetul si tehnologia din zilele noastre.

Advertisement

No comments.

Leave a Reply