Cum facem optimizarea SEO pentru Yahoo?

Share Button

Cu ceva vreme inainte, la inceputurile internetului, Yahoo era cel mai popular motor de cautare. Cea mai performanta optimizare seo, poate fi accesata pe ItExclusiv.ro.

Cand a aparut Google, rezultatele din cautari foarte precise pe care acesta le putea afisa (in comparatie cu Yahoo), l-au facut motorul de cautare preferat, folosit de majoritatea internautilor si in ziua de astazi.

Totusi, Google nu este singurul motor de cautare folosit la nivel global si se estimeaza ca peste 20 sau 25 de procente din cautari, sunt initiate cu ajutorul Yahoo.

Un alt jucator major din acest punct de vedere este MSN-ul, iar asta inseamna ca profesionistii in SEO nu se pot hazarda sa optimizeze doar pentru un singur motor de cautare, ci trebuie sa ia in considerare si celelalte 2 motoare destul de importante, Yahoo si MSN.

Optimizarea pentru 3 motoare de cautare a unui anumit continut, nu este un lucru usor. Intr-o anumita perioada specialistii din comunitatea SEO credeau ca algoritmii de indexare ai Yahoo functioneaza pe principii exact inverse fata de cei ai Google, deoarece paginile care primeau de obicei un ranking bun in Google, primeau un ranking prost in Yahoo si vice versa.

Cum-facem-optimizarea-SEO-pentru-YahooDe aceea, incercarile de a “impaca si capra si varza”, adica de a optimiza un site pentru ambele motoare de cautare, pareau mai degraba o lupta cu morile de vant, riscand sa-ti depuncteze drastic site-ul, in ambele motoare.

Desi nu exista nici o urma de indoiala ca algoritmii celor doua motoare de cautare Google si Yahoo sunt intr-adevar diferiti, de vreme ce ambii se schimba periodic, nu sunt facute imediat detalii publice despre noile “tendinte” ale acestor algoritmi, aceasta politica fiind adoptata de ambele companii.

Chiar si daca aceste schimbari ar fi cunoscute in mod oficial, tot nu ai putea face schimbari in timp real, din punct de vedere al optimizarii. Cu toate astea insa, daca esti un expert care cunoaste cateva diferente de baza intre acesti 2 algoritmi, te poate ajuta in implementarea unei strategii SEO solide si stabile.

Ca si in cazul Google, spider-ele de la Yahoo verifica paginile (site-urile) prezente pe web, le indexeaza intr-o baza de date proprie, pentru ca mai tarziu sa performeze anumite operatii matematice, in urma carora paginile respective vor fi afisate intr-o anumita ordine, in cautari.

Yahoo Slurp (spiderbot-ul Yahoo) este al doilea cel mai activ spider crawler de pe Web. Acest spider nu este diferit cu mult fata de alti boti asemanatori, iar daca paginilor tale web le lipsesc elemente importante din punct de vedere SEO (din punct de vedere al lejeritatii cu care o pot verifica spiderele), nu mai conteaza ce algoritm se foloseste, pentru ca oricum nu vei obtine un ranking bun in acest caz. Yahoo Slurp poate fi de multe ori chiar mai activ decat Googlebot, deoarece de foarte multe ori, exista mai multe pagini in index-ul Yahoo decat in cel al Google.

O alta diferenta dintre Yahoo si Google este tehnica “sandbox” (de a pune website-urile in asteptare pentru un timp, pana sa se indexeze efectiv). Sandbox-ul celor de la Google este mai complex si dureaza mai mult.




Webmaster, pasionat de internet si computere. Scriu pe tutit.ro totul despre it, computere, tehnologie, retele. Zilnic postez tutoriale, informatii si pareri personale legate de internetul si tehnologia din zilele noastre.

Advertisement

No comments.

Leave a Reply